Wednesday 11 June 2014

Sewing a Spirelli


Een vriend van mij is goudsmid en heeft een winkel in Arnhem waar hij oa zijn sieraden verkoopt;
De Spirelli is een van zijn ringen, geïnspireerd op een sliert spaghetti op een vork ;))
De oneindige rondgang van deze ring vind ik gewoon prachtig


A dear friend of mine is goldsmith and sells his creations @ Juwelier Goudsmid Punte 
Spirelli is one of his rings and it's inspiration comes from spaghetti on a fork ;))





Met 2 verschillende stoffen heb ik een achtergrond gemaakt met de 
'Convergence' methode van Ricky Tims

With 2 different fabrics I made a background
using the convergence technique by Ricky Tims









Daarna met Shot Cottons geprobeerd de ring uit te beelden
Bijpassende kleuren garen uitgezocht
en daarna gequild met een donkergele kleur
Heerlijk om weer zo bezig te zijn!

With different colours of shot cottons I tried to depict the ring
and appliqued the dots onto the background
the quilting is done with a dark yellow thread
So nice to be sewing again!





op de label staat mijn inspiratiebron vermeld!
my source of inspiration is mentioned on the label!




De glans van de ring heb ik met glazen kraaltjes geprobeerd te versterken
With beads I tried to create the sheen on the ring



Nu nog een mooi plekje vinden om het op te hangen!
Now I have to find a good spot to put it up!


Groetjes, Hilde


9 comments:

  1. Oh wat ziet dat er leuk uit. Fleurig,

    ReplyDelete
  2. Fantastisch mooi. Ook de achtergrond glinsterd mee.

    ReplyDelete
  3. Ik weet hier wel een mooie plek voor ;-) Erg mooi!!
    http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete
  4. I already saw this quilt on IG and liked it and now, knowing the background of the design I love it even more. Well done.

    ReplyDelete
  5. A fascinating quilt and I love the coloured spiral. Great to see you sewing again.

    ReplyDelete
  6. I like the quilt very much and also the background is great!

    ReplyDelete
  7. Geweldig mooi je Spirelliquilt, de techniek van de ondergrond herkende ik wel en super hoe je de ring hebt neergezet!
    Uniek je ring met gravering echt om te koesteren.
    groetjes van Marijke

    ReplyDelete
  8. Schitterend
    Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden Joke

    ReplyDelete

Thanks for coming by! I love to hear your comments!