Monday 12 December 2011

How did you do that?

When someone asks you this, you can take it as a compliment! And sometimes it is very simple and easy to make, for instance the poncho/shawl I showed you last week.

Als iemand dat aan mij vraagt, voel ik me best wel gevleid. En soms is het vrij simpel te maken zoals met de omslagdoek die ik je vorige week liet zien.


Here is how you can make your poncho: 
Knit a rectangle piece of about 20"-23" wide by 60" long in stockinette stitch. I used thick yarn with needles #10 to make it a bit more loose than written on the instructions label and made it 40 stitches wide. Because this yarn has thick and thin parts, I did not add any other decorative stitches.

En zo kun jij er ook eentje maken:
Brei een rechthoekige lap van ongeveer 50-60cm breed bij 150 cm lang in tricotsteek. Voor dit katoen heb ik naald 10 gebruikt en gebreid over 40 steken. Volgens het label moest ik naald 8 gebruiken, maar ik wilde het wat losser hebben. Omdat het katoen al decoratief is van zichzelf, heb ik geen andere steken gebruikt.

After finishing the rectangle piece, you bring the finished end to the side at the start. This way you make some kind of a loop. Sew the end to the side with the same thread, take care to leave an opening of about 30-33" to put your head through.

Als de lap lang genoeg is, breng je het afgehechte gedeelte naar de zijkant bij het begin van de lap. Naai het einde tegen de zijkant aan en zorg ervoor dat je een opening houdt van ongeveer 75-80 cm voor de hals.



Add some nice buttons or a clip near to the seam, and finished!

Nu nog een paar leuke grote knopen of een mooie clip vlakbij de naad
en klaar is kees!

The original one, bought in Buenos Aires
  Please refer to friends, books or internet in case you don't know how to knit ;o)

 Ciao from Brazil, Hilde

4 comments:

  1. Heel leuk en nutig in dit jaargetij (bij ons). Ik ga binnenkort eens kijken of ik nog wol op zolder heb liggen. Bedankt voor de uitleg.

    ReplyDelete
  2. Jeetje, de eenvoud zelve, wie weet klim ik toch nog in de pennen, als ik de quilts af heb.

    ReplyDelete
  3. Beste Hilde,

    Hartelijk dank voor het patroon van de poncho.
    Lijkt me niet al te ingewikkeld om te maken met een heel mooi resultaat.
    Ga wol halen en aan de slag.

    Lang geleden hebben wij in Campinas gewoond !

    Groetjes vanuit een zonnig Spanje.
    Anita

    ReplyDelete
  4. Leuk!!! Ik trek al bijna (bijna...) de breinaalden uit de kast! Maar ja, die huisjes... en al die andere PHD's...

    ReplyDelete

Thanks for coming by! I love to hear your comments!