Friday 23 June 2017

New batch of boxes made and delivered

Na een heerlijke 'home-leave' in Nederland en Italië met familie en vrienden, wandelen en fietsen, frisse lucht en volle schappen in de supermarkt ben ik weer terug in het warme en vochtige Ghana. Het kost dan wel weer even moeite om op gang te komen en dus vroeg ik de winkel die mijn doosjes verkoopt of ze nog iets nodig hadden. Ja, graag!!! Mooi, dan heb ik iets te doen!

After a wonderful 'home-leave' in Holland and Italy with family and friends, hiking and biking, fresh air and full shelves at the groceries, I am back in warm and humid Ghana. It's a bit of a struggle to get back into my routine so I asked the local store that sells my boxes, if they needed anything more. Yes, please!!! Great, I have something to do!

En paar dagen later:
After a few days work:


Eerst mijn cappuccino en dan de laatste toefjes aanbrengen aan de dozen
First things first: cappuccino and then the final touches to the boxes

Voordat ik ze naar de winkel breng maak ik foto's, voor het geval ze een kopietje willen van een doos
Before bringing them to the shop I need to take pictures, just in case they want to order a similar one













Een paar foto's van dichtbij omdat ik het spel van kleur en stofdesign zo leuk vind.
A few close-ups because I love the combination of colours and fabric prints.

























En een doos bekleed met een stof uit de serie Bali Batiks van Hoffman
And one box covered in fabric from the Bali Batiks collection of Hoffman






Wat zal ik nu eens gaan doen...
What shall I do next...


Groetjes, Hilde

6 comments:

  1. Wat een prachtig resultaat weer! Ik heb zelf van de week (bestaande) dozen bekleed met mooi papier, maar hmmmmmm... De dozen zijn ervan opgeknapt, maar echt super is het niet (bobbels, scheef). Een groot contrast met jouw werk ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Diva,
      Dank voor de complimenten!
      Een trucje om eventuele bobbels weg te werken is er met een warm strijkijzer (2 puntjes) op te duwen. Niet heen en weer bewegen maar gewoon even er op plaatsen. De warmte reactiveert de lijm en de bobbels verdwijnen….

      Delete
  2. Prachtige dozen heb je weer gemaakt Hilde.
    Goeie tip met het strijkijzer.

    ReplyDelete
  3. Wat een prachtige dozen heb je weer gemaakt. Leuk dat ze verkocht gaan worden.groetjes Conny

    ReplyDelete
  4. Wat een prachtige dozen heb je weer gemaakt. Leuk dat ze verkocht gaan worden.groetjes Conny

    ReplyDelete
  5. Fijn dat je even kon afkoelen . Nu is het hier ook bloedheet, schrale troost voor jou. Wat een prachtige dozen heb je weer gemaakt. Leuk dat ze ook verkocht worden. Die stoffen zijn zooo mooi.

    ReplyDelete

Thanks for coming by! I love to hear your comments!