Friday 20 January 2017

Quilting keeps me sane!

Dankzij mijn passie voor quilten heb ik geen pilletjes nodig om geestelijk gezond te blijven. Zeker als je vaak moet verhuizen naar een nieuw land en continent. Elke keer is het weer een grote uitdaging, zelfs als het voor de 10de keer is. Zoals onze laatste verhuizing nu een ruim jaar geleden naar Ghana in West Afrika. Het opbouwen van een nieuwe kenniskring gaat, nu kinderen het huis uit zijn, niet via de school maar via de passie voor stoffen en quilten!

My passion for fabrics and quilting keeps me sane! Especially if you move around internationally from continent to continent. Our last move (#10) to Ghana, West Africa, proved to be a new challenge, but thanks to the African fabrics I manage again!



A selection of African prints 


Het ontmoeten van gelijkgestemde zielen ging deze keer redelijk snel dankzij een quiltvriendin in Santiago - Chili. Via via kwam ik in contact met Daniël, een struise blonde dame uit Namibië met een grote liefde voor de Afrikaanse prints! 
Daniël sleepte mij in het begin overal mee naartoe en zij was de eerste die mijn workshop 'dozen maken met Afrikaanse stoffen' uitprobeerde. Laaiend enthousiast maakt zij sindsdien voor al haar vriendinnen een doos voor hun verjaardag. Vorige week nodigde ze mij uit voor haar verjaardag....

Thanks to a quilt friend in Santiago - Chile I came in contact with Daniel from Namibia who is infected with the fabrics virus as well. She introduced me to different places in Accra and she was one of the first to take my workshop 'box making with African prints'. Ever since she has been making boxes for her friends' birthdays. Last week she invited me to her birthday...

Ik wist meteen wat ik voor haar wilde maken: een caleidoscoop quiltje in haar favoriete kleuren en prints!

I knew immediately what to make for her: a kaleidoscope quilt in her favourite colours and prints!



Kaleidoscope quilt in her favourite prints (33x33cm), mounted on canvas


Zoals het met elke quilt gaat, is het mooi om te zien hoe de kleuren elkaar beïnvloeden en hoe de stofdesigns elkaar versterken. Het originele design is van Ricky Tims, op dit filmpje is goed te zien hoe hij te werk gaat.

As always when making a quilt, it is interesting to see how the colours and prints influence each other. The original design is from Ricky Tims, and you can see here how he puts one together


Hier is het groeiproces van mijn quiltje te zien:
Watch here below the proces of my quilt



Ik ben dus echt heel blij dat er in dit land zoveel leuke stoffen te krijgen zijn want anders was ik allang gillend gek geworden!

Thanks goodness for all these fabrics in Ghana, I think I would freak out without those! 
😉


Groetjes, Hilde

3 comments:

Thanks for coming by! I love to hear your comments!