Monday 31 March 2014

Parque de las Esculturas in Santiago. Chile

Vanmorgen zijn we een eind gaan wandelen, richting het Parque de las Esculturas in Santiago.
Op zondagochtend is het altijd prettig om de straat op te gaan omdat veel straten zijn afgesloten voor verkeer en alleen fietsers er mogen komen.
Het Parque is niet zo heel erg ver weg, ongeveer 30 min lopen.

This Sunday morning we went for a walk to Parque de las Esculturas in Santiago.
It is not too far away from where we stay, about a 30 min walk.
It is quite pleasant to walk on a Sunday morning as many roads are closed for traffic 
and only bicycles can enter.



Toen we bijna bij het Parque waren zagen we dit beeld van een fiets in de touwen hangen, klaar om geplaatst te worden. Een prachtige lokatie omdat hier veel fietsers langs komen.

When we were almost at the Parque, we noticed this cycling sculpture being placed.
A perfect location as many bikers pass along


Een stukje verderop zag ik een man foto's maken met zijn Ipad en toen ik langs liep vroeg ik of hij het een mooi beeld vond... Hij vond dat wel een grappige vraag en vroeg op zijn beurt wat ik ervan vond. Ja, natuurlijk leuk, zeker als Hollandse die van fietsen houdt! Hij bleek de beeldhouwer te zijn! 
Zijn naam is Hernan Puelma en komt uit Santiago, Chile

I noticed a man taking pictures with his Ipad and I asked him if he liked the statue..
He was the artist who made it!! So he asked me if I liked it! And being a cloggy, I love it!
His name is Hernan Puelma, a sculptor born here in Santiago, Chile



We liepen hierna door na het Parque, waar naast vele beelden ook veel verschillende bomen staan

We continued our walk to see the other sculptures in the Parque. 
Besides the sculptures there are many different trees










A view on Costanera centre












De grootste naald die ik ooit gezien heb!
The biggest needle I have ever seen!


Nadat ik de draad door het oog van de naald liet gaan, probeerde ik een paar steekjes te maken ;))
After threading the needle I tried to make some stitches in the ground ;))


De toegang tot dit Parque is gratis!
And all of this is free of charge!


8 comments:

  1. Hilde wat is internet toch fijn, zo kunnen we toch op reis achter onze computer en meegenieten
    Wat een schitterend park
    Groetjes uit Zweden

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie beelden!! Met als klap op de vuurpijl natuurlijk de enorme naald en draad, die moet door een textiel liefhebber zijn ontworpen.....

    ReplyDelete
  3. Meis wat een leuke toevallige ontmoeting met de beeldhouwer uit Santiago Chili eentje om een leuke herinnering bij te hebben en .... geweldig wat een naald en draad uhh touw...
    groetjes van Marijke

    ReplyDelete
  4. Wat leuk om dit terug te zien. Wij waren daar een paar jaar geleden ook. Mooie beelden. Helaas heb ik de naald en draad niet gezien. Blijf nog even genieten!

    ReplyDelete
  5. Wat een geweldig idee om die black en decker te gebruiken, heb zelf enkele jaren geleden cursussen gedaan maar was te fanatiek, op een gegeven moment was de huid van mijn handen, bij de muis zal maar zeggen, gewoon door, je komt in een soort trance als je uren bezig bent met vilten, heb een half jaar niet kunnen golfen door overbelaste polsen en heb daarna nooit meer iets gemaakt, wel jammer want ik vind het prachtig, alhoewel ik het best ingewikkeld vond om te lezen hoe je dat jasje hebt gemaakt zonder naden, hartstikke jammer dat de mouwen te kort waren maar je hebt het goed opgelost vind ik. ps is het niet gevaarlijk met al dat water en electra!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat is inderdaad zonde als je zo'n blessure oploopt! Ik werk veel met een plastic zakje als tussenlaag bij het inwerken van de zeep. Bij het gebruik van de schuurmachine moet je inderdaad zorgen dat de stekkers droog blijven door bijvoorbeeld de stekkerdoos in een mand te leggen en deze te verplaatsen als dat nodig is. Verder droegen we plastic handschoentjes, maar of dat nu extra beveiliging is, vraag ik me af. Altijd een handdoek bij de hand houden en zoveel mogelijk met droge handen werken.

      Delete
  6. ik lees net over de aardbeving in Chili. Zijn jullie ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. We hebben deze keer geen trilling gevoeld! We zijn ok! Soms gaan de lampen op en neer bij een aardbeving in de buurt, maar deze keer was het, gek genoeg, rustig. Lief dat je aan me dacht!

      Delete

Thanks for coming by! I love to hear your comments!