Friday 15 April 2011

Some thoughts and tips

When Hilde asked me if I wanted to join her in organizing a pincushion swap I was flattered because I admire her work and enjoy her book about pentagons. Little by little people started signing up and it became more and more a fun project to do.

Toen Hilde mij vroeg of ik samen met haar een speldenkussen swap wilde organizeren, voelde ik mij gevleid. Ik vind haar werk erg leuk en maak vaak gebruik van haar Pentagon boek. Langzaam aan kwamen de aanmeldingen binnen en werd de swap een steeds leuker projekt.

As Hilde lives in Germany and I live in Brazil, most people signed up are from these two countries. For me a fun way to practice my Portuguese. And best of all, soon I will meet some of them who live in São Paulo as well!
If some of you still have not heard from their swap partner, please let us know and we will try to help to solve the (language) problems. It is just great to know that quilting and other kinds of crafts brings people together and that Swaps are all about sharing fun and loving thoughts as Hilde puts it! Check out her blog as her "Liesel’s Hexagon Technique" is reprinted!


Omdat Hilde in Duitsland woont en ik in Brazilië, zijn de meeste aanmeldingen uit deze twee landen. Voor mij gelijk een goede reden om mijn Portugees te oefenen. En nog leuker is het feit dat ik binnenkort een paar van hen zal ontmoeten! Als je nog steeds niets gehoord hebt van je swap partner zullen wij proberen het (taal) probleem op te lossen. Het is gewoon fantastisch om te weten dat quilten, en ook andere vormen van handwerken, mensen samenbrengt: swaps draaien om het plezier en delen van goede intenties zoals Hilde mij toevertrouwde. Kijk even op haar blog, want ze heeft een give-away van een herdruk van haar boek "Liesel’s Hexagon Technique"!


I have been working on some House blocks again with Japanese fabrics. It is all a fiddly work and I am longing to go and sit behind the sewing machine and quilt my Gecko quilt...

De laatste paar dagen heb ik weer zitten stoeien met Japanse stofjes. Maar het wordt tijd dat ik weer eens achter de naaimachine kruip en de Geckoquilt ga quilten...

Last but not least I should tell you about this lovely free give away at her block! I know her from my time in Singapore and she makes nice quilts and boxes. The fabrics she is giving away are cheering up my day! Maybe I should not have told you... ;-)

En nog even dit: er is een hele leuke giveaway op haar blog. Ik ken haar uit mijn 'Singapore-tijd' en ze maakt mooie quilts en dozen. De stofjes die ze weg gaat geven zijn lekker vrolijk. Misschien had ik je het eigenlijk niet moeten vertellen... ;-)

5 comments:

  1. Thanks Hilde for mentioning my humble give away! We have in the meantime arrived here in Switzerland and I am enjoying the fresh air although I'm still a bit groggy from the jetlag. Love your new house blocks and can't wait to see you gecko quilt finished. Did you manage to have your Bernina BSR fixed? Love Vreni xx

    ReplyDelete
  2. Ha Hilde,
    Wat is je molentje met vlaggetjes leuk geworden!
    Kom er nu achter dat de Hilde uit Duitsland "de Hilde" is van het boek waar we de regenboogquilts uit hebben gemaakt, hihi!
    We hebben je gemist gister,
    fijn weekend, lieve groetjes,
    Marijke

    ReplyDelete
  3. Ik kan me voorstellen dat je je gevleid voelt toen je gevraagd werd om mee te helpen. De give aways ga ik zeker bekijken. Wat een leuke blokkjes ben je aan het maken, echt hollands, wat gaat het worden?

    ReplyDelete
  4. Thank you so much! It is incredible how many lovely connections came out for us. I am glad to know you! x Hilde

    ReplyDelete
  5. Thank you for your help offer for pincushion swap. I´ve got already in contact with my partners. One is of Brazil -. Dulce - and it is a lot of fun to write in Portugiese - never did it befor, but really, it works! It is really fun!
    Silvia from Austria

    ReplyDelete

Thanks for coming by! I love to hear your comments!